Az Index beszámolója szerint a tárca azt közölte, hogy az elmúlt időszakban sok panasz érkezett a légitársasággal kapcsolatban, ezért hatósági vizsgálat indult a magyar fogyasztók és családok jogainak védelme érdekében.

Az Igazságügyi Minisztérium közleménye úgy fogalmaz: „az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Air Hungary Zrt. légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott.

A panaszok szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.

A szakmai irányító Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében.

Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása, hiszen a jogszabályokat valamennyi vállalkozásnak be kell tartani” – olvasható az Igazságügyi Minisztérium közleményében.

Az Index arra emlékeztetett, hogy augusztus elején a Ryanair ellen indítottak fogyasztóvédelmi eljárást, annak 300 millió forintos büntetés lett a vége.

Illusztrációs fotó: Pixabay