A nemzetközi projekt keretében megvalósult hajózás Németországból indult, majd Ausztria és Szlovákia érintésével megérkezett hazánkba. A Dunán lefelé haladva Romániába fog továbbhaladni. A IV.századi hajó rekonstrukcióját a Friedrich Alexander Egyetem dolgozói alkották meg.
Mainzban található lelet alapján készült el az ún.lusoria-típusú őrhajó, amely teljesen működőképes. 18 méter hosszú és 2,8 méter széles. A hattonnányi hajón 25 utas utazhat, plusz a személyzet. Előbbit jelenleg nemzetközileg verbuvált csapattagok alkotják, akik kétheti váltásban utaznak a folyón.
A Connecting Cruise a program neve, amely elnevezés arra utal, hogy mindazokat a Duna menti településeket köti össze na hajóút, amelyek között a Dunán kívül római kori kapocs is van.
A hajó magyarországi útvonala így alakul:
Augusztus 11-én kötött ki az első magyar településen, Visegrádon, majd ezeken a településeken járt: Szentendre, Budapest, Százhalombatta, Adony.
A további napokban így alakult a menetrendje:
Dunaújváros aug.19–20.
Dunaföldvár aug.21.
Bölcske aug.22.
Paks-Dunakömlőd aug.22-23.
Fadd-Dombori aug.25-26.
Baja aug.27-28.
Dunaszekcső aug.29.
Mohács-Kölked aug.30-31.