Közleményükben azt írják, az egyik probléma a tervezett intézkedés kapcsán, hogy ismételten elmaradt az érdekképviselettel történő konzultáció, a másik pedig, hogy a Közép-magyarországi régió, és azon belül a főváros az egyik legleterheltebb terület.

A mentés biztonságának érdekében az ország minden részéből egységeket kell felvezényelni már évek óta, és a vidéki irányító csoportok tucatszám fogadják a KMR-ből érkező hívásokat a humánerőforrás elégtelensége, és az ebből fakadó kapacitásbeli nehézségek miatt. A dolgozók túlterheltek. A problémát elsődlegesen a munkaerő és a megnövekedett feladatszám közti aránytalanság okozza – fogalmaznak.

Amint azt a 24.hu megírta, a MOMSZ szerint a kerékpáros mentőegységek mostani bevezetése nem tudja orvosolni ezen gondokat, hiszen a mentődolgozói létszám és az ellátandó feladatok száma adott, egy új típusú mentőegység bevezetése ezen nem változtat.

Elengedhetetlennek tartják a humánerőforrás-hiány megállítását, ennek első lépéseként a megfelelő szintű bérrendezésre van szükség, aminek következtében a mentő munka iránti érdeklődés ismét vonzóvá tehető, teszik hozzá.

Leszögezik, az OMSZ által bevezetni tervezett kerékpáros egység létrehozása indokolt és jó elképzelés rendezvények, nagy látogatottságú események kapcsán, valamint kiemelt forgalmú helyeken, turista és idegenforgalmi központok közelében, szezonális jelleggel.

Előrelépés lehet a gyors segítségnyújtás terén, a rászoruló felügyeletet kaphatna a gyógyintézetbe való szállítás megkezdéséig. Azonban a mentés tekintetében – figyelemmel a fentebb leírtakra – jelentős terhelést csökkentő hatás nem várható, ezért a kerékpáros egység bevezetését jelenleg elhamarkodott és szakmailag megalapozatlan döntésnek tartjuk – zárták a közleményt.

Illusztrációs fotó: Pixabay