A Repülőtér éjszakáján megtudhatjuk, mi szükséges ahhoz, hogy egy 180 férőhelyes repülőgép két út között mindössze 30 percet töltsön a földön, és időben induljon a következő úticéljára. A Hungarocontrol standjánál a légiforgalmi irányítás kulisszatitkaiba pillanthatunk bele. Az Aeroplex of Central Europe gördülő kiállítása pedig a ferihegyi karbantartó vállalat munkájából ad ízelítőt.

Az este folyamán két pilótaiskola is kitelepül a repülőmúzeumba, ahol a szakemberek bemutatják, hogy milyen út vezet a vitorlázó repülőgépektől a mai nagy utasszállítók pilótafülkéjéig. Elmondják milyen tanfolyamok, képzések szükségesek a leendő pilótáknak, és beszámolnak arról is, milyen karrier vár azokra, akik ezt a hivatást választják. Mindezek mellett az Aeropark a hagyományokat is betartja, így július 30-án este is landol majd egy helikopter a történelmi repülőgépek között: az idén egy Schweizer 300-as gép vendégeskedik a kiállítóhely közepén, és nosztalgiarepülésre is lesz lehetőség.

A Ferihegyi Repülőtéren munkát teljesítő egykori járművek, ma már oldtimerek mellett különféle munkagépeket, köztük óriási hómarókat, hótolókat és két jégtelenítő járművet is láthatnak az érdeklődők. A szakemberek azt is megmutatják, hogyan történik a hideg, csapadékos téli hajnalokon az utasszállítók alapos jégtelenítése felszállás előtt. Este életre kelnek a történelmi repülőgépek pilótafülkéi, sok évtizedes műszereket és rádiókat helyeznek üzembe a múzeum dolgozói, akik több kiállított gépen átforgatják a hajtóműveket, de beindítják a legendás “kukacbombázó” helikopter, a Kamov 26-os motorját is.